Про стан інклюзивного навчання

05.09.2019 13:31

У К Р А Ї Н А

ВІДДІЛ ОСВІТИ, ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА СПОРТУ

МАКАРІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

ГРУЖЧАНСЬКЕ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНЕ ОБ’ЄДНАННЯ «ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ – ДИТЯЧИЙ САДОК»

 

вул. Шевченка,16 с. Грузьке Макарівського району Київської області, 08052,

тел. (045) 782-37-40, Е-mail: gruzka@ukr.net

Код ЄДРПОУ 25668331

 

Н А К А З

_____________ 2019 р.                                  с. Грузьке                                               № ________

 

Про стан інклюзивного

навчання

 

Інклюзивне навчання в Гружчанському навчально-виховному об’єднанні «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок» організовано відповідно до наказу по школі з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізації та інтеграції в суспільство, залучення батьків до участі в освітньому процесі.

Організація інклюзивного навчання здійснюється командою психолого-педагогічного супроводу дитини.

Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу забезпечує асистент вчителя, яка бере участь у розробленні та виконанні індивідуальних навчальних планів та програм, адаптує навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності учениці.

Аналіз кадрового забезпечення інклюзивне навчання:

ПІБ

Посада

Категорія звання

Назва закладу, який закінчив

Спеціальність

за освітою

Новик А. Д.

Асистент вчителя

Спеціаліст

Житомирський ДПІ ім. Франка

Вчитель початкових класів, математики

Олійник А. М.

Вчитель-логопед

 

Український державний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова

Дефектологія (олігофренопедагогіка)

 

 

 

 

 

 

 

 

У 2019/2020 н. р. інклюзивною формою навчання охоплено 1 ученицю 5 класу.

Навчання у класі з інклюзією здійснюється за типовими навчальними планами, програмами, підручниками та посібниками, рекомендованими МОН України для загальноосвітніх навчальних закладів.

На основі адаптованих навчальних програм створено індивідуальну програму розвитку дитини.

Особливістю освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами є його корекційна спрямованість.

В індивідуальному навчальному плані передбачено 2 години на тиждень для проведення корекційної роботи вчителя-логопеда, з урахуванням висновку психолого-медико-педагогічної консультації (за окремим планом).

Оцінювання навчальних досягнень здійснюється згідно з критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів та обсягом матеріалу, визначеним індивідуальною навчальною програмою, але така система  є стимулюючою.

Для кращого забезпечення розвиткового процесу наявні дошка магнітна та для малювання маркером і крейдою, а такаж плашет для малювання піском.

Рішення про утворення інклюзивної групи прийнято на підставі заяви батьків дитини. До заяви батьків додані медична довідка про стан здоров'я дитини з висновком лікаря.

Індивідуальна програма розвитку дитини була розроблена спільно з батьками дитини. Залучення батьків до написання програми забезпечило їх інформування про потенційні можливості дитини, динаміку її розвитку та врегулювало низку суперечливих питань, які могли виникати між батьками та педагогами в освітньому процесі.

Адміністрація школи інформує батьків щодо особливостей інклюзивного навчання, цілей та завдань, переваг інклюзії. Батькам надаються вичерпні роз'яснення щодо врахування особливостей розвитку їхньої дитини. Це сприяє формуванню батьківської компетентності  під час обговорення питань, що виникають унаслідок спілкування та групової взаємодії в колективі. Поінформованість батьків сприяє формуванню інклюзивних цінностей, що забезпечує дружню і позитивну атмосферу, сприятливу для всіх дітей.

Виходячи з вищевикладеного,

 

НАКАЗУЮ:

  1. Педагогічним працівникам, які викладають у 5 класі:

1) спрямувати роботу учнів класу на формування позитивної думки, толерантного ставлення до дитини з особливими освітніми потребами, руйнування психологічних, фізичних і соціальних бар’єрів, які виключають або обмежують її участь у повноцінній діяльності;

2) забезпечити створення належних умов для навчання, розвитку дітини з особливими освітніми потребами;

3) під час підготовки до уроків враховувати індивідуальні особливості учениці з особливими потребами, вивчати різні педагогічні методики щодо ефективного розвитку здібностей дітини;

4) залучати дітину з особливими освітніми потребами до позакласних та позашкільних заходів з урахуванням її інтересів, нахилів, здібностей, побажань та стану здоров’я.

5) здійснювати оцінювання навчальних досягнень дітей з особливими потребами згідно з критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів та обсягом матеріалу, визначеним індивідуальним навчальним планом.

6) з метою об’єктивного оцінювання розвитку дитини створити портфоліо. 

2. Заступнику директора з НВР Романовій М. О. та заступнику директора з ВР Конопацькій Н. І.:

1) активізувати організаційно-методичну допомогу в класі з інклюзивним навчанням з питань освітньої діяльності та корекційно-розвиткових занять.

2) дійснювати контроль за станом проведення  інклюзивної форми навчання.

3) здійснювати аналіз результативності освітнього процесу в класі з інклюзивною формою навчання та рівня навчальних досягнень учениці з особливими освітніми потребами.

3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

 

Директор                                                                                Л. С. Корбут

 

З наказом ознайомлені:

 

Романова М. О.

Конопацька Н. І.

 

 

Контакт

Гружчанська гімназія вул. Шевченка,24/1, c. Грузьке, Київська область gruzka@ukr.net